torsdag 17 mars 2011

Gladsaker

I dessa tider behöver man nog fokusera på det som är bra. Gladsaker just nu:
  • Jag har fått till en liten egen yogastund varje kväll, det gör så stor skillnad för mig. Lugn & energi!
  • Laga mat-lusten är tillbaka. Igår gjorde jag en stor lasagne med god sallad till. Jag har lagat kyckling i ugn, panerad torsk & gulasch-gryta de senaste middagarna. Ikväll blir det vego med soppa & pannkaka, hoppas att jag får till lite fler vego-middagar framöver.
  • Solen, så härligt att vara utomhus med lilla M efter jobbet. Finns så mycket roligt man kan göra tycker lilltjejen som att slänga ner isbitar i brunnen så det plumsar, åka trehjuling & klättra i snöhögar. Jag njuter!
  • Lyxtid för mig är att dissa tv:n & ligga i sängen & läsa i min mindfulnessbok..

5 kommentarer:

  1. Gladsaker för mig:
    Läsa Ulrikas alltid positiva och trevliga blog.
    Titta på de modiga snödropparna som vågat sig upp.
    Fredag i morgon och ouppbokad helg

    SvaraRadera
  2. Hej Stina, det där värmde i hjärtat. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror du har helt rätt och trots att det snöar utanför så är det sol imorgon igen! Och i Japan känns det inte fullt så hopplöst. Kram och skön helg till dig!

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blev, Ulrika, då jag såg att du hade länkat till min blogg. Små saker kan göra min dag! :) Vattnas i munnen på mig då jag läser om din mat. Börjar vara lunchdags.

    SvaraRadera
  5. Hej & välkommen Camilla. Jo jag tog mig friheten & länka till dig för jag läser där. Tur att du blev glad:-)

    SvaraRadera