måndag 21 mars 2011

Måndagsfunderingar

Tänkte att det kanske var supermånen som gjorde att jag inte kände mig på topp igår. Kände mig stressad utan anledning & humöret var dåligt. Inser nu att det nog var pms, som ställde till det, som vanligt.. Fast vaknade faktiskt lördag natt & hade jätteont i lederna, speciellt i nacken & händerna.. Fick lägga mig på spikmattan en stund för att kunna somna om. Tror nog att det beror på månen, kände redan av den i torsdags då jag fick ryckningar i ena ögat & kände mig yr. Jag & min yogakollega har bestämt att vi inte träffas & planerar nåt då det är fullmåne. Det blir liksom inte bra då..
Blev väldigt inspirerad av nya numret av Hälsa. Hade tänkt att avsluta prenumerationen men efter det här numret får den vara kvar ett tag till. Mycket om mat; olika matkassar & rawfood. Har tänkt att matkasse inte är något för mig som gillar att laga mat. Men tror att det kan vara ett bra sätt att få ny inspiration i köket & kanske få kräsna familjemedlemmar att prova nytt. Idag var det en stor annons i lokaltidningen om att Linas matkasse finns här i vår lilla stad. Bestämde mig för att prova så vecka 14 blir det premiär. Återkommer naturligtvis med rapport då..

2 kommentarer:

  1. Jag har känt precis samma saker i min kropp! Vaknat mitt i natten av handlederna och andra leder. Varit yr och mitt ena ögonlock har ryckt i flera dagar! Va skumt :) Kan det verkligen vara månen?

    SvaraRadera
  2. Ja det tror jag att det är. Jag känner av när fullmåne närmar sig som att jag får mer energipåslag. Känner mig forcerad & tyvärr inte på ett positivt sätt.. Även om jag tycker mycket om månen!Den här gången var månen närmare jorden än vanligt. Kram

    SvaraRadera