tisdag 15 mars 2011

Great ease

Jag längtar efter något nytt. I många år förföljdes jag av frågan vad jag skulle göra med mitt liv. Vad skulle jag satsa på, vad var meningen, när skulle det hända? Det tänker jag aldrig på längre. Jag känner mig på ett sätt väldigt NÖJD med mitt liv. Men ändå har en liten längtan om något nytt smygit sig in. Den här gången på ett helt annat sätt, jag känner den här längtan men känner mig ändå lugn & lite nyfiken. Vi får väl se om det händer något.. eller inte. Jag tänker på det som sägs på abraham-meditationen: att leva med GREAT EASE..Någon som verkar ha en klok inställning till livet är Sanna Ehdin. Här finns en läsvärd intervju.
Hade tänkt att jag inte skulle boka in mig på en massa för jag blir stressad när kalendern är full. Men kunde inte låta bli att anmäla mig till ett yinyoga-workshop i april ..
Det känns konstigt att leva på som vanligt när läget är som det är i Japan, vad kan vi göra??

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen det där med att förföljas av frågan vad man ska göra med sitt liv. Jag känner fortfarande så, osäkerheten är så stor. Men jag försöker också vara nöjd och leva i nuet. Tänk vilken tur att jag bor i Sverige, har mat och tak över huvudet och en säng att sova i. Varför oroa sig för framtiden liksom? Kram

    SvaraRadera
  2. Nej det är ingen idé att oroa sig det hjälper ju ändå inte. "All of life comes to me with ease & joy & glory" Kram

    SvaraRadera