tisdag 8 mars 2011

Möten i närvaro

Den här veckan är sprängfylld med aktiviteter. Konstigt att det är lugnt (nja lugnt är det inte så ofta hos mig) ena veckan och sen kommer allt på en gång. Ketchupeffekten.. Idag ska jag på en föreläsning på jobbet på eftermiddagen. Följer med en kollega och hade inte riktigt koll på vad vi anmält oss till. Inser nu att det handlar om nätverkande, vi ska ha med visitkort och det är mycket praktiska övningar. Tänker direkt att; hjälp det är inte min grej, jag är inte den säljande typen. Men tänker att jag kanske kan ha hjälp av mitt "mindfulness-studerande". Så jag ska försöka att vara mer närvarande i varje möte, närvarande utan att döma mig själv eller andra och utan att fladdra iväg i tankarna. Får se om jag lyckas, känns iallafall mer spännade att gå dit med den intentionen.
I söndags hade jag sista gången med min ashtangakurs. Åtta gånger har gått snabbt och det var en trevlig grupp som jag kommer att sakna. Men känns skönt att ha lediga söndagar igen och just nu känns det fullt tillräckligt att leda ett yinyoga-pass i veckan. Även om det blir en paus i mitt eget företag, det känns ok. Det finns plats för nya möjligheter & ideér.
Min egen yoga igår kväll kändes lite stel & trög, men viktig, alltid viktig. Lyssnar på abraham-meditationen samtidigt som jag yogar. Två flugor i en smäll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar