torsdag 10 mars 2011

Mindfulness

Vårt sanna hem är detta ögonblick. Att leva i detta ögonblick är ett mirakel. Det är inte att gå på vatten som är det stora miraklet. Miraklet är att gå på den gröna jorden i just detta ögonblick, att glädjas åt friden som finns omkring oss just nu. Frid finns runt omkring oss  - i världen och i naturen  - & inom oss  -  i vår kropp & vår själ. När vi lär oss att förnimma denna frid, kommer vi att helas och omvandlas.Det är inte frågan om tro utan om övning & närvaro.
Thich Nhat Hanh

5 kommentarer:

  1. Amen och Namasté!
    Vi tycks vara inne på mindfulness bägge två. I detta nu (!). Det har kommit som en naturlig förlängning av yogan och meditationen - och jag njuter. Tack för en underbar text, den ska jag skriva in i min notebook, som finns med mej på varje lektion.
    Ha en riktigt skön helg, med närvaro. Kram!

    SvaraRadera
  2. Amen! Jag har en bok av honom på mitt nattduksbord som jag läser en hel del i nuförtiden. vi drar åt samma håll :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att vi är med på samma tåg:-). Ha en underbar helg, kära cybervänner.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint! Gör det något om jag snor de här kloka orden och sätter upp dem på kylskåpet?

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  5. Naturligtvis passar dom perfekt att sätta upp på kylskåpet. Så du blir påmind om NUET.. Kram

    SvaraRadera