tisdag 29 mars 2011

Hemma

Är hemma & "vabbar" idag. Lilla M hade feber i natt. Har alltid lite dåligt samvete när jag är hemma, har nog något lutherskt i mig eller så är det bara att min mamma har jobbat på försäkringskassan:.-). Helt logiskt vore det mycket värre att dra iväg ett sjukt barn till dagis.. Lilla M tycker bara att det är skönt att vara hemma, hon har precis kommit på tjusningen med tv.. Kolla vilken avslappnad posé.. Måste ta en paus ifrån allt pusslande.. (pussel för 3-6 år är inga problem, mamma är stolt...)

När hon sov middag så passade jag på att meditera en stund. Samtosha meditation: andas in "allt jag har är tillräckligt" andas ut "vem jag är, är tillräckligt".
Igår tog jag en promenad med både mina nya skor & vristvikter.. Som att gå i sirap på luftkuddar, hi hi... Paradoxalt nog märker jag att det aktiverar musklerna i baken, precis där som jag försöker att bli mjukare i min yinyoga.. Några positioner i yinyogan som jag gjorde senare kändes allt annat än mjuka.. Planerar inför kvällens yinpass, läser i mindfulnessboken & antecknar. Vill leda passet genom olika frågor. Märk om du kan låta bli att sträva, försöka eller prestera?

1 kommentar:

  1. Åh, när jag ser i backspegeln så önskar jag innerligt att jag inte haft dåligt samvete när jag vabbade med vår dotter när hon var pytteliten. Vart 17 hade jag "bråttom" då och hur tänkte jag riktigt?! Idag skulle jag njuta mer, inte för att Liten är sjuk, men av bonusen att få vara tillsammans några dagar. I vår fulla rätt. Så "njut" lite för min skull också :)

    Skrev ju förut om hur vi tycks gå jämsides i Mindfulness - och känner igen mej i det du skriver om viljan att föra över det till ens yogisar. Sämre saker kan man vara ambassadör för!

    Sköt om er! Kram!

    SvaraRadera