fredag 25 mars 2011

En bra dag vs sämre dag

I onsdags hade jag en jättebra dag. Slutade tidigt & var ute i solen med lilla M. Hon är den bästa läraren i mindfulness, där är det bara här & nu som gäller. Stora K hade lite ont i halsen så hon hoppade över friidrottsträningen. Eftersom hon är lite av en prestationsprinsessa så blir jag bara glad när hon känner efter & struntar i en träning.. Däremot hade hon lust att laga mat & det säger man inte nej till. Jag kunde ta på mig mina vristvikter & gå en långpromenad. När jag kom hem hade hon lagat: fläsksnitzel, hasselbackspotatis & kantarellsås. Det vara bara för mig att fixa sallad & kokta grönsaker.. Snacka om lyx!! När jag dessutom fick till en timmes yinyoga innan jag skulle sova kände jag mig lycklig & tacksam. Yogade efter Yinyoga kits asana-kort. Blandade dom helt enkelt & drog en asana i taget. Blev lite knasigt när första asanan var resting pose, men den var skön att starta med:-).

Igår däremot hade jag huvudvärk, nackvärk & mådde illa, helt däckad efter jobbet bara att krypa till kojs & kurera sig.. Idag är jag bra igen men får ta det lite lugnt..

2 kommentarer:

  1. Rekommenderar du Yinyoga-kittet? Har sneglat på det ganska länge, men inte slagit till ännu...

    SvaraRadera
  2. Både och, boken är bra men cdn är lite lågmäld & det är inte så många asanas.. Men rekommenderar ändå..

    SvaraRadera