onsdag 2 mars 2011

Hårbotten & känslor

Imorse provade jag något nytt som jag läste om på någon blogg igår, hittar tyvärr inte tillbaks dit. Jag masserade hårbotten med olja innan jag tvättade håret. Jag har alltid torr hårbotten på vintern. I tipset jag läste så använde hon olivolja. Jag tog ekologisk rapsolja (tycker inte den är så god i maten så jag använder den till att smörja in mig i duschen i stället), kan tänka mig att sesamolja också är bra. Är inte alls fet i håret i dag eftersom jag schamponerade håret efter jag smörjde in hårbotten. Ska testa det här varje gång jag tvättar håret nu och se om det är bra.. Tidigare tvättade jag håret varannan dag men nu tvättar jag bara håret två gånger i veckan och det fungerar.
Igår kväll hade jag svårt att somna. Låg och tänkte på en familj som har drabbats av flera tragedier. Inga som jag direkt känner utan det är släkt till barnens kompisar. Jag kände att livet verkligen inte är rättvist, att vissa drabbas hårdare än andra. När jag kände den här jobbiga känslan så kom jag att tänka på det som jag har läst om mindfulness. Att bara acceptera saker som de är utan att försöka förändra eller manipulera dem. Kändes som jag fick en större förståelse vad som menas med de orden. Det är en sak att läsa om någonting & en annan att leva det. Känns också som att jag omvärderar en del saker. Som ashtangayogan som har följt med mig så länge och just nu orkar jag inte göra den. Det är lite läskigt men samtidigt intressant.. Har även fortfarande ont i svanskotan, även om det är en annan smärta nu när jag nu inte gjort/undervisat i ashtanga på två veckor. Måste försöka boka en tid hos en osteopat och se om det blir bättre.  Namasté Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar