onsdag 23 mars 2011

Middag

Igår var min yogakollega med på yinyogapasset för att lära sig mer om yinyoga så hon kan hoppa in som vikarie om det behövs. Hon satt & antecknade lite vad jag pratade om under passet. Då blir man medveten om att man säger mycket samma saker. Men det är viktiga saker. Som att andningen är vårt ankare till här & nu.. Återkommer till andningen hela tiden..Pratar även en del om tankar, känslor & sensationer. Hoppas verkligen att yinyoga workshopen i april blir av, ska bli härligt att få ytterligare perspektiv & inspiration. Kände mig verkligen mjuk igår under passet, underbart för det är inte så ofta.. Gick hem från jobbet med mina nya fotledsvikter & det kändes lite som att gå i sirap..En promenad på ca 45 minuter. Har lite träningsvärk i rumpan idag..



Provade en ny pastagratäng till middag. Recepten finns här. Fördelar: Barnen gillade den, tyckte att osten var som tuggummi. Det blev mycket mat. Väldigt lite kött, bara lövtunna skivor med parmaskinka (ändrade receptet jag strimlade skinkan & blandade i gratängen). Nackdelar: Var hyfsat gott..ingen fullträff..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar