torsdag 3 mars 2011

Soppa

Idag känner jag mig lite energisk igen. Borde egentligen vara trött efter två ganska sena kvällar. Så jag får väl räkna med att jag blir utslagen framåt kvällen!?. Igår kväll hade vi besök av min bror och hans fru och deras hundar. Gissa om det blev ett hundliv med fyra glada jyckar i huset. De är veganer så till min glädje fick det bli vegetariskt till middag. Gjorde en soppa som jag brukar göra ibland. Man fräser lök, vitlök & röd paprika i olivolja. Tillsätter passerade tomater, vatten & grönsaksbuljong. Igår tog jag även i två potatisar ibland tar jag röda linser. Det får sjuda tills potatisen är klar & sen är det bara att mixa & äta.. Till det bakade jag foccacia med medelhavssmak = gott!
Nu har jag lust att rensa hemma, i helgen städade vi ur en garderob och slängde en massa gamla handdukar mm som vi aldrig använder. Känns så skönt när man kikar in där. Jag brukar få ett "feng shui" ryck varje vår-vinter. Jag har även lust att "rensa" i ekonomin, fundera på hur vi kan spara lite mer pengar. Inte alltid så lätt att spara när man har tre barn, men ändå kul att fundera på ekonomin ur en positiv synvinkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar